 |
 | 
| CONSELLERIA DE COMERÇ, INDÚSTRIA I ENERGIA
 BOIB NUM. 72, 13 DE MAIG DE 2010
|
| 
|

| SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LES ENERGIES RENOVABLES
|
| 
|

| Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d’ajudes per a l’any 2010 per a realitzar actuacions que fomentin l’ús de les energies renovables.
Beneficiaris
Les persones físiques amb residència a les Illes Balears o persones jurídiques de dret privat, les associacions o entitats sense ànim de lucre, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de propietaris, els ajuntaments, els consells insulars, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica, que duguin a terme en l’àmbit territorial de les Illes Balears les instal•lacions o les actuacions establertes en l’apartat quart d’aquesta Resolució.
Són subvencionables les inversions noves següents:
a) Instal•lacions d’energia solar tèrmica que suposin més de dos col•lectors solars tèrmics, que han d’estar homologats i amb coeficient global de pèrdues inferior a 9 W/(m2 ºC). En el cas de col•lectors de tubs de buit, s’hi ha d’aplicar la superfície equivalent. Aquestes instal•lacions compliran el Plec de condicions tècniques d’instal•lacions de baixa temperatura de l’IDAE (revisió de gener de 2009; www.idae.es).
b) Instal•lacions de producció d’energia tèrmica per a ús domèstic o en edificis que utilitzin com a combustible biomassa que suposi, com a mínim, 8 kW tèrmics de potència nominal.
c) Instal•lacions híbrides de biomassa i solar tèrmica que compleixin els requisits mínims fixats en els punts anteriors per a cada tecnologia.
d) Instal•lacions d’energia solar fotovoltaica aïllada que suposin 1.000 Wp o més de potència instal•lada, o mixtes eolicofotovoltaiques en les quals l’aportació fotovoltaica sigui, almenys, del 50% de la potència eòlica, i amb una potència mínima de 300 Wp per a la fotovoltaica, i una potència nominal de l’aerogenerador d’entre 600 W i 10.000 W.
e) Instal•lacions de producció d’energia tèrmica o elèctrica mitjançant l’aprofitament energètic del biogàs produït per digestió anaeròbia de residus biodegradables, per a instal•lacions de potència inferior a 500 kW.
f) Maquinària específica per al tractament de la biomassa mitjançant estellat i empacament per a ús energètic en camp, a fi de facilitar-ne la recollida i el transport. No es consideren subvencionables la maquinària utilitzada habitualment en activitats agrícoles o forestals (empacadores agrícoles de palla o sistemes de trituració i estellat per a incorporació del material orgànic al sòl).
g) Sistemes d’aprofitament de l’energia tèrmica, calor i/o fred existent en el subsòl, per al seu consum en el sector domèstic, industrial o de serveis, mitjançant sistemes electromecànics o termodinàmics (geotèrmia). Inclou l’aprofitament d’energia tèrmica per a xarxes de districte i l’aprofitament de l’energia
tèrmica per a climatització utilitzant bombes de calor que intercanviïn amb el terreny, ja siguin de circuit obert o tancat, tant per a instal•lacions existents que es reformin, com per a instal•lacions noves.
2. Les inversions objecte de la sol•licitud s’han de fer i pagar dins el període que va des de l’11 de novembre de 2009 fins al termini que fixi la resolució d’atorgament, que no podrà ser superior al 31 de juliol de 2011.
Termini de presentació de les sol•licituds
El termini per a presentar les sol•licituds és de tres mesos des de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o fins a l’exhauriment de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
|
| 
|
|
|
|
|
 
| 
|
Documents de descàrrega i enllaços
|
|
| 
|
| 
|
|
|
|